4 Design Days: Nowy Europejski Bauhaus motywuje i inspiruje! To powiedzieli uczestnicy dyskusji

Waldemar Bojarun, wiceprezydent Katowic:

"Samorząd przekształcił wielki teren pokopalniany w centrum Katowic w Strefę Kultury. Śmiała wizja nakreśliła cele, które udało się zrealizować."

"Stoimy przed nowym wyzwaniem przeobrażeń terenów pokopalnianych w duchu, gdzie człowiek ma być kluczem"

"Dobrze zaprojektowane przestrzenie są do dzisiaj miejscami, w których się dobrze mieszka."

OGLĄDAJ RELACJĘ NA WWW.PROPERTYDESIGN.PL

Robert Majkut, CEO, Head of Design, Robert Majkut Design:

"Nowy Bauhaus ma przemodelować sposób życia."

"Inicjatywa zmian płynie od urzędników."

"Musimy bardziej ambitnie i rygorystycznie wprowadzać w życie nowe idee."

Pablo Camarasa, architekt, Fran Silvestre Arquitectos:

"Wszystkie zawody kreatywne odegrają ważną rolę w tworzeniu nowego kształtu miast."

"Musimy tworzyć miasta zrównoważone, w których jakość życia będzie coraz wyższa."

"Bauhaus powstał jako projekt edukacji społecznej. Ważne jest, by wdrażać ją u podstaw."

"Chcemy tworzyć spektakularne projekty, ale musimy być konsekwentni wobec tego, co już istnieje."

Tomasz Konior, architekt, urbanista, założyciel, właściciel, Konior Studio:

"Łączy nas to, czym jest Europa. To pierwszy kontynent, który uzyska efekt synergii w postaci miast neutralnych dla środowiska."

"Należy zredefiniować dotychczasowe paradygmaty i sposób myślenia o potrzebach."

"Bez podejścia wspólnotowego, regulacje pozostaną tylko nakazami."

"Myślenie o tym, co się opłaca należy rozszerzyć poza wymiar finansowy i egoistyczne zaspokajanie potrzeb."

Krzysztof Gryczyński, Associate Director, AHR Architects:

"Proces tworzenia winien dążyć w kierunku edukacji i kooperacji inwestorów, architektów i urzędów."

Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi:

"Kluczowy jest dialog miast, inwestorów, architektów i mieszkańców."

"Chcemy iść w stronę miasta 15-minutowego, a ziemia, którą odzyskujemy ma być przestrzenią przyjazną i piękną. Chcemy odrestaurować miasto w skali, w jakiej kiedyś żyło - łączyć funkcje i tworzyć nasz łódzki Bauhaus.

Marcin Mądry, dyrektor marketingu i strategii, Lafarge Polska: 

"Widać potencjał zmiany - pomagają regulacje prawne i budowanie świadomości wśród ludzi."

Jarosław Kowalski, zastępca dyrektora ds. sprzedaży obiektowej w Aluprof SA:

"Słuchamy architektów, inwestorów, by tworzyć systemy które są odpowiedzią na kreatywne pomysły."