4 Design Days: Nowy Europejski Bauhaus motywuje i inspiruje! To powiedzieli uczestnicy dyskusji
Waldemar Bojarun, wiceprezydent Katowic:
"Samorząd przekształcił wielki teren pokopalniany w centrum Katowic w Strefę Kultury. Śmiała wizja nakreśliła cele, które udało się zrealizować."
"Stoimy przed nowym wyzwaniem przeobrażeń terenów pokopalnianych w duchu, gdzie człowiek ma być kluczem"
"Dobrze zaprojektowane przestrzenie są do dzisiaj miejscami, w których się dobrze mieszka."
OGLĄDAJ RELACJĘ NA WWW.PROPERTYDESIGN.PL
Robert Majkut, CEO, Head of Design, Robert Majkut Design:
"Nowy Bauhaus ma przemodelować sposób życia."
"Inicjatywa zmian płynie od urzędników."
"Musimy bardziej ambitnie i rygorystycznie wprowadzać w życie nowe idee."
Pablo Camarasa, architekt, Fran Silvestre Arquitectos:
"Wszystkie zawody kreatywne odegrają ważną rolę w tworzeniu nowego kształtu miast."
"Musimy tworzyć miasta zrównoważone, w których jakość życia będzie coraz wyższa."
"Bauhaus powstał jako projekt edukacji społecznej. Ważne jest, by wdrażać ją u podstaw."
"Chcemy tworzyć spektakularne projekty, ale musimy być konsekwentni wobec tego, co już istnieje."
Tomasz Konior, architekt, urbanista, założyciel, właściciel, Konior Studio:
"Łączy nas to, czym jest Europa. To pierwszy kontynent, który uzyska efekt synergii w postaci miast neutralnych dla środowiska."
"Należy zredefiniować dotychczasowe paradygmaty i sposób myślenia o potrzebach."
"Bez podejścia wspólnotowego, regulacje pozostaną tylko nakazami."
"Myślenie o tym, co się opłaca należy rozszerzyć poza wymiar finansowy i egoistyczne zaspokajanie potrzeb."
Krzysztof Gryczyński, Associate Director, AHR Architects:
"Proces tworzenia winien dążyć w kierunku edukacji i kooperacji inwestorów, architektów i urzędów."
Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi:
"Kluczowy jest dialog miast, inwestorów, architektów i mieszkańców."
"Chcemy iść w stronę miasta 15-minutowego, a ziemia, którą odzyskujemy ma być przestrzenią przyjazną i piękną. Chcemy odrestaurować miasto w skali, w jakiej kiedyś żyło - łączyć funkcje i tworzyć nasz łódzki Bauhaus.
Marcin Mądry, dyrektor marketingu i strategii, Lafarge Polska:
"Widać potencjał zmiany - pomagają regulacje prawne i budowanie świadomości wśród ludzi."
Jarosław Kowalski, zastępca dyrektora ds. sprzedaży obiektowej w Aluprof SA:
"Słuchamy architektów, inwestorów, by tworzyć systemy które są odpowiedzią na kreatywne pomysły."