WELL ART x 4 Design Days

25-28 stycznia 2024

27-28.01
Dni
otwarte
25-26.01
Dni dla
biznesu

WELL ART x 4 Design Days to nowy projekt i pomysł na wyjątkową galerię sztuki stworzoną w ramach 4 DESIGN DAYS. Na czas trwania wydarzenia część katowickiego Międzynarodowego Centrum Kongresowego zamieni się w przestrzeń, w której pojawią się najciekawsze dzieła sztuki dostarczone nam przez renomowane galerie i instytucje sztuki w Polsce.

WELL ART x 4 Design Days to nie tylko jedna unikatowa ekspozycja z prezentacją znaczących artystów, to również miejsce na spotkanie, rozmowę, inspirację, a także inwestycję. Wystawie towarzyszyć będą specjalne panele dyskusyjne, które są częścią agendy 4 Design Days.

WELL ART x 4 Design Days to szansa na zobaczenie w jednym miejscu i czasie najlepszych propozycji znanych polskich galerii sztuki, poznania rynku sztuki, a być może również inwestycji. Eksponowane prace podczas wydarzenia będą na sprzedaż. Dzięki obecności ekspertów z renomowanych galerii sztuki będzie można otwarcie porozmawiać o biznesowym aspekcie i preferencjach estetycznych.

O tym między innymi będziemy mówić z praktykami, ekspertami i artystami:

  • Jak inwestować w młodą sztukę?
  • Sztuka i (kontra) biznes
  • Rynek sztuki 2024
  • Sztuka jest kobietą, ale rynek sztuki już nie
  • Dzieło sztuki we wnętrzu
  • Sztuka w przestrzeni publicznej
  • Czy sztuczna inteligencja może zastąpić Leonarda da Vinci?

PIĄTEK, 26.01.2024

26 stycznia 2024 | godz. 10.45-11.30 | Inwestowanie w młodą sztukę

Zakres tematyczny:
Od czego zacząć, na co się przygotować, czy potrzebne jest doradztwo ekspertów, szanse i możliwości kontra pułapki i zagrożenia. „Efekt śmierci”, czyli dlaczego rynek sztuki lubi czekać na koniec. Hipoteza Trzech Gracji i jak grać w młodą sztukę? Rynek Sztuki 2024

26 stycznia 2024 | godz. 12.00-12.45 | Sztuka i (kontra) biznes

Zakres tematyczny:
Niebezpieczeństwa, kontrowersje, polemiki dotyczące tego, jak biznes może wpływać na rozwój sztuki. Przykładem może być współpraca Fundacji Omeny Mensah z Pałacem w Wilanowie, gdzie obie strony mają ogromne korzyści ze współpracy czy Fundacja Piotra Krupy. Z drugiej strony wiele instytucji nie jest otwartych na prywatne finansowanie, twierdząc, że sztuka powinna być niezależna od przedstawicieli biznesu, że prywatne pieniądze zaburzają i psują rynek.

26 stycznia 2024 | godz. 13.30-14.15 | Collectible design. Na skrzyżowaniu designu i sztuki

Zakres tematyczny:
Wzornictwo wkroczyło na ścieżkę rynku sztuki stosunkowo niedawno, ale moda na zbieranie „przedmiotów” szybko
rozlała się po świecie. Jak tworzyć kolekcjonerskie projekty, jak głęboki jest ten rynek w Polsce i na świecie? Nazwiska, które rozpalają głowy koneserów i właścicieli galerii? W co inwestować i ile kosztuje kolekcjonerski design?

26 stycznia 2024 | godz. 15.00-15.45 | Czy da się mieszkać ze sztuką współczesną?

Zakres tematyczny:
Rozmowa o kolekcjonowaniu sztuki współczesnej oraz jej eksponowaniu w przestrzeniach prywatnych i zawodowych.

SOBOTA, 27.01.2024

27 stycznia 2024 | godz. 11.30-12.15 | Sztuka jest kobietą, ale rynek sztuki już nie

Zakres tematyczny:
Rola kobiet inwestorek na polskim rynku sztuki. Fenomen Grażyny Kulczyk, Anny Starak, Omeny Mensah. Dlaczego tak mało jest kobiet – kolekcjonerek na tym rynku i czy to się zmienia w momencie, w którym kobiety zaczynają mieć własne biznesy i duże pieniądze?

27 stycznia 2024 | godz. 12.30-13.15 | Sztuka w przestrzeni publicznej

Zakres tematyczny:
Murale, instalacje, rzeźby ogrodowe itp. – rozmowa o tym, jak miasta otwierają się na ten rodzaj ekspozycji, czego się obawiają, jak chronią dzieła sztuki itp.

27 stycznia 2024 | godz. 13.30-14.15 | Czy sztuczna inteligencja może zastąpić Leonarda da Vinci?

Zakres tematyczny:
Jak instytucje sztuki, galerie, kolekcjonerzy przygotowują się na rewolucję związaną ze sztuczną inteligencję, czy artyści czują zagrożenie ze strony AI, a może chcą tworzyć swoje dzieła przy jej wykorzystaniu? Czy w przyszłości będziemy kupować (jeśli już nie kupujemy!) dzieła tworzone przez AI?

27 stycznia 2024 | godz. 14.45-15.15 | Ta nudna sztuka, czyli dlaczego tylko Matejko wielkim malarzem był?

Zakres tematyczny:
O problemach edukacji i uwrażliwiania na sztukę od najmłodszych lat, braku odpowiedniego programu, zajęć dodatkowych, kiczu mainstreamu i stereotypach, braku nauki sztuki współczesnej.

Pobierz program wydarzenia

Wejście do strefy WELL.ART jest możliwe po zarejestrowaniu się na wydarzenie 4 Design Days.


Partnerzy WELL.ART

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Patronat medialny WELL.ART