Artur Tomasik
prezes zarządu
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA
Absolwent Wydziału Elektroniki, Automatyki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Posiada dyplom MBA (Master of Business Administration) oraz Die Akademie fur Fuhrungskrafte der Wirtschaft w Bad Harzburg. Ukończył też studia podyplomowe na Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Międzynarodowej Szkole Bankowości i Finansów w Katowicach. Od 2006 Wiceprezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA (GTL SA) ds. ekonomiczno-finansowych (firmy zarządzającej Katowice Airport), a od 2007 roku Prezes GTL SA. Wcześniej pracował w instytucjach finansowych, głównie bankach. Od 2010 roku Przewodniczący Rady Programowej Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego przy Politechnice Śląskiej w Gliwicach. W latach 2009-2011 Wiceprezes Zarządu Związku Regionalnych Portów Lotniczych, a od 2011 Prezes tej organizacji.
Bierze udział w sesjach:
-
Nowoczesny Śląsk. Pozycja regionu na gospodarczej mapie Polski
Górny Śląsk odchodzi od węgla. Świetna infrastruktura transportowa, dynamicznie rozwijające się lotnisko, dobrze wykształcone kadry - to główne atuty Śląska, który jest magnesem dla coraz większej liczby nowych inwestorów i projektów. Jednym z najważniejszych wyzwań i szans dla regionu jest stworzenie jednej metropolii. Jak kreować pozytywne zmiany, jakich inwestycji potrzebuje metropolia i województwo, aby przyciągać największych graczy oraz wzmocnić przewagi konkurencyjne.
-
Magazyny. Dobra koniunktura - jak długo będzie trwać?
Rosnąca dynamika wzrostu gospodarczego, zwiększający się wolumen sprzedaży detalicznej, konkurencyjny rynek pracy, a także rozwój infrastruktury drogowej i szeroka dostępność gruntów pod nowe inwestycje deweloperskie - to klucz do sukcesu sektora magazynowego. Czy Górny Śląsk ma te atuty? Czego trzeba, by rynek magazynów dalej rósł? Jak przekonać najemców do lokalizacji biznesu w tej części kraju? Czy specjalna strefa ekonomiczna na terenie całej Polski to szansa czy wyzwanie dla Śląska? Jak będzie rozwijać się branża logistyczna w regionie w dobie e-commerce? Jakie jest znaczenie lokalizacji dla dalszego wzrostu branży?