4 Design Days już za nami. Debiut pełen sukcesów

Ponad 3,5 tys. gości biznesowych i blisko 20 tys. zwiedzających - za nami pierwsza edycja 4 Design Days w Katowicach - najważniejszego w Polsce spotkania architektów, projektantów, producentów, przedstawicieli firm usługowych oraz deweloperów.

11 i 12 lutego, podczas części zamkniętej, odwiedziło nas ponad 3,5 tys. osób, w tym architekci i projektanci, producenci i przedstawiciele firm usługowych oraz deweloperów. W czasie konferencji odbyło się blisko 40 sesji tematycznych i prezentacji obejmujących, m.in. problematykę roli wzornictwa w rozwoju biznesu oraz miast przyszłości.

– Iphone stał się symbolem dobrego designu XXI wieku. Co jest potrzebne do wykreowania produktu odnoszącego globalny sukces? Potężna firma z ogromnym budżetem i rozpędzoną machiną marketingową czy genialny projektant – zapytał Piotr Kraśko panelistów sesji „Wyróżnij się albo zgiń – budowanie konkurencyjności w biznesie poprzez design” inaugurującej 4 DESIGN DAYS.

– Design to tylko ułamek całego procesu produkcyjnego. Apple wie, jak wykreować potrzebę, umie opowiedzieć historię i jest w stanie zrealizować cały, skomplikowany proces technologiczny. Potrzebny był pierwiastek wizjonerski, ale do sukcesu przyczynia się także przyzwyczajenie konsumentów. Przez lata otrzymywali produkty ułatwiające życie i dla tego dalej na nie stawiają – odpowiedział Józek Madej, designer z Musk Collective Design.

Oskar Zięta podkreślił, że Polska powinna uczyć się podejścia do architektury i designu od Holendrów. – W tym małym kraju projektuje się na globalną skalę. Dobry projekt potrzebuje jednak ryzyka, które podejmą władze miasta, inwestorzy oraz architekci, którzy odważą się zaprezentować śmiały projekt. Wtedy powstają budynki, które trafiają na pierwsze strony gazet – przekonywał.

Częścią wydarzenia były imprezy towarzyszące: Regionalne Property Forum KatowiceHousemarket Forum Silesia 2016 oraz Gale rozdania nagród: Property Design Awards 2016 i Housemarket Silesia Awards 2016.

Dyskusji o tym, co inspiruje i kreuje światowe trendy w architekturze i designie towarzyszyła ekspozycja ponad 100 producentów mebli i wyposażenia wnętrz, prezentacja użytecznych i designerskich produktów, a także wystawy, m.in. 7m2 – Przegląd młodego pokolenia śląskich architektów. 

Z kolei w weekend, 13 i 14 lutego, w strefie targowej w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach w godzinach 10.00-18.00 zorganizowane zostały wystawy i prezentacje użytecznych i designerskich produktów, które podbijają światowe rynki lub wciąż czekają na odkrycie, ekspozycje ponad 100 producentów mebli i wyposażenia wnętrz oraz targi dizajnu niezależnego SILESIA BAZAAR Dizajn vol. 1.

Organizatorzy przygotowali również strefę z atrakcjami dla dzieci oraz przestrzeń z gastronomią. Na odwiedzających czekały także spotkania z ekspertami, dyskusje, prezentacje oraz wystawy. 

Łącznie w tych dniach odwiedziło nas kilkanaście tysięcy osób. Dziękujemy za przybycie!

Organizatorem 4 DESIGN DAYS jest Grupa PTWP SA, wydawca branżowych pism i portali, m.in.: propertynews.pl i propertydesign.pl, właściciel 100 procent udziałów w spółkach Publikator i Publikator.pl, wydających tytuły takie jak: Dobrze Mieszkaj, Świat Łazienek i Kuchni, 100% Wnętrza, Meble Plus, Łazienka oraz dobrzemieszkaj.pl. Grupa PTWP specjalizuje się także w organizacji kongresów, konferencji, szkoleń, seminariów i wydarzeń specjalnych na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – największej imprezy biznesowej Europy Centralnej oraz Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku, głównej debaty o gospodarce Polski Wschodniej.